piątek, 21 marca 2014

badania prenatalne

Wczoraj byłam u mojej lekarki i tak jak pisałam wcześniej poruszyłam wątek badań prenatalnych. Badania prenatalne pozwalają na wykrycie wad i ciężkich chorób płodu we wczesnym okresie ciąży i co bardzo  ważne dają możliwość doboru odpowiednich metod leczenia !. Rzeczywiście każda matka, która robi takie badanie zapewne jest przeszczęśliwa kiedy wszystko jest ok. Jednak trzeba się zastanowić, co będzie gdy wyniki nie będą takie jakich się oczekiwało. W takiej sytuacji przyszła matka kwalifikowana jest do grupy podwyższonego ryzyka i wskazane jest przeprowadzenie inwazyjnej diagnostyki prenatalnej, co może się wiązać z ryzykiem powikłań, włącznie z utratą ciąży. Myślę, że decyzja o takich badaniach dla każdej kobiety jest trudna, dla mnie też. Jednak ja wierzę, że moje maleństwo jest zdrowe!
Mimo wszystko zdecydowałam się na  badania prenatalne po to, aby mieć poczucie spokoju i odpędzić niepokojące myśli przez kolejne 6 miesięcy ciąży oraz po to, aby w razie jakiegokolwiek niebezpieczeństwa podjąć odpowiednie działania w porozumieniu z lekarzem, gdyż niektóre wady można leczyć jeszcze zanim dziecko przyjdzie na świat. Moja Pani doktor poradziła mi, aby badania prenatalne ( USG genetyczne + test podwójny) przeprowadził lekarz położnik z doświadczeniem. Dlatego zdecydowałam się i już zapisałam na badania prenatalne między 11, a 13 tygodniem ciąży w szpitalu na Pomorzanach w Szczecinie. Badania darmowe są dopiero kiedy przyszła mama skończy 35 lat (szkoda). Koszt badań dla innych mam nie jest niski bo wynosi dokładnie 470, 40 zł, ale ja myślę, że warto.

3 komentarze:

  1. Nie warto jesli nie ma podstaw(wady w rodzinie) to naciaganie na pieniadze>odsylam na fora kobiet ktore zrobily badania i wyszly zle a dzieci urodzily sie zdrowe>koszmar

    OdpowiedzUsuń
  2. to prawda dla matki, która usłyszy taka diagnozę to musi być koszmar. Mimo wszystko jest to indywidualna i trudna decyzja przyszłej matki. Osobiście traktuję to w kategorii swoistego rodzaju profilaktyki,a nie naciągania, choć wolałabym, aby były to badania bezpłatne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja z kolei uważam, że warto. Jeśli masz się dzięki temu czuć lepiej i spokojniej, to też bym się zdecydowała na takie badania.

    OdpowiedzUsuń