środa, 7 maja 2014

Czas do szkoły.......szkoły rodzenia

Zaczęłliśmy 18 tydzień ciąży. Dlatego najwyższy czas zapisać się do szkoły rodzenia. Na szczecińskim rynku jest wiele szkół rodzenia i różne ceny za kurs. Ja znalazłam szkołę ekomama. Pierwszym i zaskakującym argumentem przemawiającym za tą szkołą jest fakt, iż szkoła prowadzona jest na podstawie umowy z NFZ - czyli darmowa!!! Drugim, ciekawy program z tematami, które szczególnie chciałabym poznać tj. wiązanie chust oraz pieluszki wielorazowe. 
Kiedyś myślałam, że w szkole rodzenia uczą rodzić i już. Śmieszne? Być może, ale wcześniej nie mając potrzeby styczności z takim tematami przekonania bywają różne. Jednak jak wynika z rozmów z już uczęszczającymi do szkół rodzenia rodzicami oraz z programu, zajęcia są niepowtarzalną okazją do zdobycia rzetelnej wiedzy, choćby o karmieniu piersią oraz umiejętności na przykład takich jak kąpiel czy zmiana pieluszki. Poza tym dla mnie jako osoby, która chciałaby rodzić naturalnie ważna jest nauka oddychania oraz relaksu podczas porodu oraz zminimalizowanie lęku porodowego, który mi towarzyszy. Bo niby skąd mam wiedzieć co i jak skoro pierwszy raz zostanę matką. Dookoła słyszę, że jak urodzę to już dokładnie będę wiedziała co robić bo taka jest natura i  oby tak było. Jednak gdyba natura nie zadziałała wolimy sie przygotować do macierzyństwa i ojcostwa  jeśli mamy taką możliwość. Także z niecierpliwością czekamy na pierwsze czerwcowe zajęcia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz